B2B konzumerizace: Zaměstnanci očekávají stejnou přehlednost, UX a UI, jaké znají z B2C sféry

2. 9. 2021clock - čtení

V Nestlé změnili interní vzdělávací portál tak, aby UX a UI odpovídalo zkušenostem zaměstnanců z běžně dostupných aplikací. Zájem pracovníků násobně předčil očekávání.

B2B systémy se přibližují B2C sféře

Postupující digitalizace ukazuje propastný rozdíl mezi uživatelskou přívětivostí a přehledností B2B portálů a interních firemních systémů proti B2C aplikacím a řešením, které používáme v soukromém životě.

Tato propast se začíná zmenšovat, protože čím dál více společností zjišťuje, že nastupující mladší generace očekává stejnou zákaznickou zkušenost, jakou znají z B2C sféry.

Interní portály a aplikace by proto měly být:

  • intuitivní
  • s bezproblémovým UX a UI
  • přístupné odkudkoliv a kdykoliv.
  • Zkušenost v Nestlé

    Tisíce interních vzdělávacích kurzů v různých jazykových mutacích ke stažení na třech různých intranetech. Naproti tomu z pohledu UX skvěle zpracovaný web, kde zaměstnanci procházejí jednotlivé kurzy on-line, s přehlednou navigací a vyhledáváním.

    Když tyto dvě varianty postavíme proti sobě, je zřejmé, že přehledná webová varianta vyhrává. I bez čísel dokážeme spolehlivě říct, kterou verzi člověk upřednostní. Tu pohodlnější. Přesto interní systémy firem připomínají vzhledem Windows 3.11 a do uživatelské přívětivosti mají hodně daleko.

    Řešení v Nestlé

      HR management věděl, že umístění kurzů na třech interních portálech není ideální.
      Zaměstnanci se museli obracet na příslušné HR, aby zjistili, kde potřebné kurzy najít.
      Systém neuměl kurzy vyhledávat podle zadaných kritérií.

    Potřeba vybudovat aktivní webovou platformu pro Learning Management System (LMS) jako one-stop řešení pro všechny vzdělávací aktivity zaměstnanců byla jasně daná.

    Výsledek

    HR management v Nestlé ocenil LMS portál natolik, že rovnou budujeme portál 2.0 na základě okamžité a konstruktivní zpětné vazby:

  • počet přístupů už první měsíc násobně předčil očekávání
  • nyní LMS portál obsahuje stovky trénin-ků, jejichž počet navyšujeme na tisíce
  • zaměstnanci si sami aktivně hledají dostupné kurzy a vzdělávají se
  • Tento článek vyšel v magazínu CFO World.

    Sdílet:

    Autor článku

    Patrik Banas

    Patrik Banas