V Nestlé změnili interní vzdělávací portál tak, aby UX a UI odpovídalo zkušenostem zaměstnanců z běžně dostupných aplikací. Zájem pracovníků násobně předčil očekávání.
2. 9. 2021
Vývoj -
čtení
V Nestlé změnili interní vzdělávací portál tak, aby UX a UI odpovídalo zkušenostem zaměstnanců z běžně dostupných aplikací. Zájem pracovníků násobně předčil očekávání.
Postupující digitalizace ukazuje propastný rozdíl mezi uživatelskou přívětivostí a přehledností B2B portálů a interních firemních systémů proti B2C aplikacím a řešením, které používáme v soukromém životě.
Tato propast se začíná zmenšovat, protože čím dál více společností zjišťuje, že nastupující mladší generace očekává stejnou zákaznickou zkušenost, jakou znají z B2C sféry.
Interní portály a aplikace by proto měly být:
Tisíce interních vzdělávacích kurzů v různých jazykových mutacích ke stažení na třech různých intranetech. Naproti tomu z pohledu UX skvěle zpracovaný web, kde zaměstnanci procházejí jednotlivé kurzy on-line, s přehlednou navigací a vyhledáváním.
Když tyto dvě varianty postavíme proti sobě, je zřejmé, že přehledná webová varianta vyhrává. I bez čísel dokážeme spolehlivě říct, kterou verzi člověk upřednostní. Tu pohodlnější. Přesto interní systémy firem připomínají vzhledem Windows 3.11 a do uživatelské přívětivosti mají hodně daleko.
Potřeba vybudovat aktivní webovou platformu pro Learning Management System (LMS) jako one-stop řešení pro všechny vzdělávací aktivity zaměstnanců byla jasně daná.
HR management v Nestlé ocenil LMS portál natolik, že rovnou budujeme portál 2.0 na základě okamžité a konstruktivní zpětné vazby:
Tento článek vyšel v magazínu CFO World.